BOUSTEAD CRUISE CENTRE (BCC) : GERBANG MARITIM YANG UNGGUL DI MALAYSIA

BOUSTEAD CRUISE CENTRE (BCC) : 
GERBANG MARITIM YANG UNGGUL 
DI MALAYSIA



Along Murni (AM) berkesempatan melawat dan mendengar taklimat serta penerangan jelas tentang Boustead Cruise Centre (BCC) melalui program Kembara Kraf Selangor 2017 yang dianjurkan oleh Gaya Travel dan UPEN (Unit Perancang Negeri Selangor).

BCC adalah salah satu daripada beberapa gerbang maritim ke Malaysia, yang terletak di Pelabuhan Klang, pelabuhan terbesar dan tersibuk di negara ini. Kurang dari sejam perjalanan jauhnya dari ibukota negara Kuala Lumpur, dan hanya satu jam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. BCC dikunjungi lebih daripada 40 syarikat perkapalan yang menghubungkan lebih dari 100 destinasi di 30 negara. Lokasi strategiknya menjadikannya pusat pelancongan yang ideal di Malaysia dan di rantau Asia Tenggara.

Lihatlah, banyak betul Trofi Anugerah dan Pengiktirafan kepada BCC.






Sebagai pelabuhan panggilan untuk kapal pelayaran utama dan kapal tentera laut, BCC adalah terminal sehenti untuk pelawat. Terminal lima tingkat ini dilengkapi dengan kemudahan terkini dan kemudahan moden untuk keselesaan dan kemudahan penumpang, termasuk kaunter imigresen dan kedai-kedai bebas cukai.

Boustead Cruise Centre (BCC) adalah terminal pelayaran khas di Pelabuhan Klang, Malaysia. Ia berfungsi sebagai terminal pelayaran untuk ibu kota negara Kuala Lumpur, salah satu daripada bandar-bandar yang paling banyak dikunjungi di dunia. BCC sering digunakan oleh laluan pelayaran antarabangsa termasuk Royal Caribbean, Star Cruises, Princess Cruises, Cunard Lines, Costa Cruises dan Carnival Cruise Lines antara lain. Ia juga sering dikunjungi dengan melawat kapal-kapal tentera laut asing termasuk kapal terbang pesawat.












Terminal ini dilengkapi dengan kemudahan seni dan kemudahan untuk keselesaan penumpang dan pengguna terminal termasuk bangunan berhawa dingin, jambatan pautan untuk memulakan dan mendarat, meliputi laluan pejalan kaki yang menghubungkan dermaga dan terminal, ATM, kaunter pertukaran wang asing, restoran, cenderamata dan hadiah kedai dan kedai percuma. Tempat letak kereta yang luas juga boleh didapati untuk kereta dan bas selain kaunter untuk perkhidmatan teksi.
BCC adalah anak syarikat Boustead Holdings Berhad, salah satu daripada rangkaian konglomerat tertua Malaysia, yang pemegang saham utamanya adalah Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).
Boustead Holdings Berhad

Ditubuhkan pada tahun 1828, Boustead Holdings Berhad adalah salah satu konglomerat yang ditubuhkan dan pelbagai di Malaysia. Kepentingan perniagaan kumpulan difokuskan dalam enam bahagian utama:
1) Harta
2) Farmaseutikal
3) Perladangan
4) Industri Berat
5) Kewangan dan Pelaburan

6) Perdagangan dan Perindustrian


KATA ALONG MURNI: 


BOUSTEAD CRUISE CENTRE MENJADI SALAH SATU LAMBANG KEMEGAHAN MALAYSIA DALAM SISTEM OPERASI PENGENDALIAN MARITIM YANG BEGITU TERSUSUN DAN MENJADI DAYA TARIKAN PELANCONG KE MALAYSIA. TAHNIAH BUAT BCC !!! DAN TERIMA KASIH BUAT GAYA TRAVEL DAN UPEN SELANGOR ATAS UNDANGAN YANG PENUH DENGAN INFORMASI..

Post a Comment

0 Comments