MAJLIS PELANCARAN FUN RIDE CHARITY EVENT 2017 @ S2 ANJURAN HOSPITAL COLUMBIA ASIA, SEREMBAN.




Bersempena dengan Hari Jantung Sedunia, Hospital Columbia-Seremban menganjurkan program yang berkonsepkan kekeluargaan dalam usaha untuk membantu Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan.

CIK LEE HUI CHUEN 
Pengembaraan demi Kesihatan dan Kesejahteraan masyrakat ini mengambil konsep mesra keluarga, tidak kompetitif dan terbuka untuk semua lapisan masyarakat.

“Kita perlu mengambil langkah positif dalam mengamalkan gaya hidup sihat dan aktif untuk mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular serta menekankan pentingnya pengesanan awal dan rawatan, " tegas Pengurus Besar dari Columbia Asia Hospital, Seremban, Cik Lee Hui Chuen. “Pada masa yang sama  sebagai ahli komuniti ini, kami berasa terpaksa memberikan bantuan kepada Hospise Pertubuhan Negeri Sembilan untuk terus merawat pesakit yang kritikal dan sakit”.

Memegang komitmen ini, Hospital Columbia Asia, Seremban akan menyumbang semua yuran pendaftaran peserta kepada Pertubuhan Hospise Negeri Sembilan bagi membiayai kos menjaga beratus-ratus pesakit yang kini berada di bawah jagaan pasukan sukarelawan mereka.
Berikut adalah butiran perjalanan:
Tarikh:            1 Oktober 2017 (Ahad)
Masa:              7 pagi - 11 pagi
Tempat:          Dataran Centrio, Seremban 2
Yuran:             RM20 (Individu 18 tahun ke atas)
RM50 (Keluarga; 2 orang dewasa 2 kanak-kanak)

Turut hadir bersama dalam majlis pelancaran adalah Mr Lim Bok Khoon (Sales and Marketing IJM Land), Dr. Anthony Gilbert (Presiden Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan) , wakil dari Yakult, AIA Vitality, 100 Plus, KAO dan MILO.

BERSAMA DENGAN PARA PENAJA

BERSAMA WAKIL PENAJA IJM LAND

BERSAMA WAKIL PENAJA MILO

BERSAMA WAKIL PENAJA 100 PLUS

BERSAMA WAKIL PENAJA AIA VITALITY

PENAJA BERSAMA


Setiap penyertaan dalam COLUMBIA ASIA FUN RIDE CHARITY EVENT 2017 @ S2 akan menerima T-Shirt, Goodie Beg dan sijil penyertaan.

Berminat untuk menyertai boleh daftar www.cyclingevents.my
atau
boleh hubungi di talian 06-6033988 untuk sebarang pertanyaan.

AM ingin kongsikan bersama info tentang Hospital Columbia Asia dan Pertubuhan Hospise Negeri Sembilan


Hospital Columbia Asia, Negeri Sembilan  
  

AM dan para blogger yang lain dibawa melawat kawasan sekitar Hospital Columbia Asia, Seremban oleh Ms Michelle Cheam yang merupakan Customer Care Manager.

Columbia Asia Group menawarkan perkhidmatan perubatan berpatutan yang optimum melalui kemudahan penjagaan kesihatan yang berkesan dan cekap. Columbia Asia percaya penubuhan hospital berukuran pertengahan - antara 80 hingga 150 katil - yang dibina di kawasan kediaman, menjadikan penjagaan kesihatan yang berkualiti lebih mudah dan efisien untuk komuniti sekitarnya. Ini juga membantu mengurangkan kos untuk pesakit tanpa kompromi terhadap kualiti penjagaan kesihatan, kemudahan moden dan pakar dan jururawat yang terlatih.

Misi Columbia Asia adalah
• untuk menyampaikan hasil klinikal yang terbaik dalam persekitaran yang paling berkesan dan penyayang
• untuk menyediakan komuniti dengan penjagaan kesihatan yang berkesan pada nilai yang sangat baik
• menjadi pilihan pilihan untuk keluarga dan perniagaan














Pertubuhan Hospise Negeri Sembilan

Pertubuhan Hospice Negeri Sembilan adalah organisasi sukarelawan bukan berasaskan keuntungan sukarela dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO). 


Mereka komited untuk menyediakan kualiti hidup kepada pesakit kanser yang tidak responsif terhadap rawatan yang kerap. Penglibatan mereka dalam Penjagaan Hospis bermula pada tahun 1998. Sejak itu mereka telah memberi sokongan kepada pesakit yang tinggal dalam radius 10 kilometer Seremban, penjaga mereka dan keluarga mereka. Pesakit terdiri daripada semua peringkat umur, agama, kewarganegaraan dan jantina.

AM sempat duduk semeja berbicang dengan Dr Anthony Gilbert tentang perjuangan beliau dalam Pertubuhan Hospise Negeri Sembilan. Menurut beliau:

·         Hospise Penjagaan Paliatif dan perkhidmatan yang terbaik kepada pesakit kami sesuai dengan konsep hospis moden dan mengikut keperluan mereka dan keupayaan kami.
·         Untuk meringankan mengatasi masalah penjagaan dan membantu mereka dalam memberikan sokongan kepada keluarga mereka.
·         Menggalakkan kesedaran orang awam mengenai keperluan pesakit kanser yang tidak responsif terhadap rawatan kuratif.

·         Memberi latihan dan mendidik sukarelawan dan profesional kesihatan mengenai konsep moden Hospis dan Penjagaan Paliatif


MARILAH KITA SAMA-SAMA MENYOKONG 
DAN TURUT SERTA DALAM 
FUN RIDE CHARITY EVENT 2017
 ANJURAN HOSPITAL COLUMBIA ASIA-SEREMBAN 
BAGI MENYOKONG USAHA DALAM 
MEMBANTU GOLONGAN YANG LEBIH MEMERLUKAN.. JOMMM.. JUMPA D SANAAAAAA... ❤❤❤❤❤

Post a Comment

0 Comments