KETERUJAAN BERAKSI DI KAIO STUDIO


Nama KAIO STUDIO memang tidak asing lagi di kalangan selebriti popular mahupun masyarakat umum. Satu penghormatan bagi Along Murni apabila mendapat peluang untuk menggunakan servis photoshoot di KAIO STUDIO. Pertama kali menjejak kaki ke KAIO STUDIO memang membuatkan AM teruja. Dengan kemudahan persalinan yang selesa dan kelengkapan yang ada serta keramahan yang ditunjukkan terasa dialu-alukan dan AM mudah beraksi di hadapan kamera.. hehehehehe.. 







KAIO STUDIO AND PRODUCTION SDN BHD adalah sebuah syarikat yang membekalkan servis fotografi dan videografi untuk studio photoshoot, wedding photography, wedding videography, video korporat, muzik video, short film (filem pendek) dan pelbagai lagi.

Anwar Abdullah, seorang pemuda yang begitu berdedikasi dan merupakan pengasas KAIO STUDIO. Beliau memulakan kerjaya sebagai wedding videographer pada tahun 2012 dengan berbekal modal bawah RM5000 sahaja menggunakan duit simpanan ketika menjadi pemandu pelancong satu ketika dahulu. Aura dan kepetahan yang dimiliki beliau membuatkan beliau mudah disenangi dan didekati. 

ANWAR ABDULLAH menjadi perhatian utama dalam Akhbar Berita Harian.

Bersama pelancong Poland di Pulau Pangkor.

Walaupun beliau yang merupakan graduan Management & Science University (MSU) dalam bidang pengurusan hospitaliti dan pelancongan, namun minat dan hobi dalam video kreatif seperti fotografi dan videografi telah membawa Anwar Abdullah (Kaio) pergi jauh dengan kepakaran yang beliau ada.

TRIP TOUR OPERATION MSU

Beliau juga pernah ke Paris, Mesir, Singapura, dan Thailand untuk menggalas tugasan bersama kamera KESAYANGANnya.

BERSAMA ANUAR ZAIN KETIKA SHOOTING TRIP KE PARIS

TRIP SHOOTING KE MESIR - SAHABAT BELIAU YANG BELAJAR DI CAIRO


WEDDING VIDEOGRAPHY & PHOTOGRAPHY 

KAIO STUDIO turut menawarkan servis wedding photography dan wedding videography. Antara selebriti popular tanah air yang pernah mendapatkan khidmat video kahwin dari KAIO STUDIO adalah Shaheizy Sam & Syatilla Melvin, Saharul Ridzwan  & Deena Emir, Syukri Yahya, Ainan Tasneem.


KAIO STUDIO SHOWREEL 




WEDDING VIDEO RESEPSI AINAN TASNEEM



WEDDING VIDEO NIKAH AINAN TASNEEM



PRE WEDDING SAHARUL RIDZWAN & DEENA EMIR



Selain video perkahwinan, KAIO STUDIO juga turut menawarkan servis fotografi perkahwinan. 







STUDIO PHOTOGRAPHY SHAH ALAM

KAIO STUDIO jugak turut menawarkan servis studio photoshoot yang terletak di shah alam. Jemput datang ke KAIO STUDIO yang terletak di Seksyen 13 Shah Alam. Bahkan ramai juga selebriti yang pernah datang menggunakan servis di sini.. Antaranya adalah: 

Video Behind The Scene Pembikinan Poster Filem ‘Kau Takdirku’ 
Lakonan Bront Palare, Remy Ishak, dan ramai lagi.



‘Poster Filem Kau Takdirku sketch’



‘poster filem KAU TAKDIRKU official’



sedutan telefilem KUNTOM




KAIO REKA, sebuah anak syarikat dari KAIO STUDIO juga turut menawarkan servis rekaan grafik seperti poster. Seperti yang kita tahu, selepas dapat gambar yang cantik, graphic designer mampu menghasilkan grafik yang mampu memukau bakal pelanggan. Nak tau lebih lanjut boleh follow mereka di http://instagram.com/kaioreka


KEJAYAAN YANG DIKECAPI OLEH KAIO STUDIO

KAIO STUDIO juga pernah memenangi pertandingan MOST GLAM FASHION VIDEOGRAPHER by GLAM MAGAZINE dan melayakkan KAIO STUDIO untuk mendapatkan tugasan dari majalah fesyen tersohor Malaysia tersebut.

Video inilah yang telah membuatkan Anwar Abdullah dari KAIO STUDIO merakul gelaran juara pertandingan tersebut.



KAIO STUDIO SEBAGAI DUTA

Selain dari itu, Kaio Studio juga adalah duta kepada jenama sistem pencahayaan fotografi jenama ONSMO. Di mana jenama ini juga turut menjadikan beberapa jurugambar tersohor Malaysia untuk menjadi duta mereka seperti Eddie Putera, Alex Tan, dan Saiful Nang.

** Masukkan gambar sebagai duta photography lighting jenama ONSMO

DUTA PHOTOGRAPHY LIGHTING JENAMA ONSMO


Video Behind the scene: Anwar Abdullah from Kaio Studio using Onsmo X1 Pro



KAIO STUDIO TURUT MENYUMBANG ILMU

Selain dari itu, Anwar Abdullah dan team kaio studio turut membuat perkongsian ilmu fotografi dan videografi. Kerana beliau yakin, dengan menyampaikan ilmu-ilmu kepada generasi baru, ilmu itu tidak akan putus, bahkan akan turut berkembang sampai bila-bila.


BERSAMA PARA PELAJAR MSU


PROGRAM PERKONGSIAN ILMU BERSAMA PELAJAR TAHUN AKHIR DI PUBLIKA


video ‘KAIO STUDIO Sharing Session at Expose Spectrum 2.0 
at BlackBox MAP Publika’ 



‘ Videography kickstart kenangan di kaio studio’




CARA UNTUK MENHUBUNGI KAIO STUDIO

laman web :  www.kaiostudio.com

Alamat : 1-06 Metia Residence Office, No.5, Persiaran Sukan, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor, Malaysia

Waze dan google map : search ‘KAIO STUDIO’


Post a Comment

1 Comments