HUAWEI P10 - PILIHAN AM

HUAWEI P10 - PILIHAN AM



Along Murni (AM) nak kongsi sedikit pengalaman menggunakan Huawei P10. Melalui lensa HUAWEI P10, dunia boleh melihat kita dengan sudut pandangan yang berbeza iaitu mengubahsuai secara potret moden. P10 adalah pengganti keunggulan Huawei P9, yang dalam fikiran AM adalah telefon pintar terbaik sehingga kini. HUAWEI P10 menetapkan penanda aras industri untuk gaya dan seni melalui ‘first hyper diamond-cut berakhir pada telefon pintar (smart phone). Pengakhirannya sangat unik kerana terdapat dalam gloss tinggi dan sandblast. Memang sangat wow dan menarik perhatian kan?? Dengan penambahan dan penggabungan PANTONE + HUAWEI telah menghasilkan trend global dalam penghasilan fenomena warna yang sangat bagus pada Huawei P10.

Reka bentuk HUAWEI P10 dibentuk di sekitar 7mm ultra-nipis, bentuk badan ringan dan kamera dwi flush dengan penutup belakang, dipertingkatkan dengan keluk bulat yang kemas. HUAWEI P10 dikatakan dapat menguasai pasaran kamera dan mempunyai versi yang diperhalusi hasil daripada persediaan dwi-kamera "direka oleh Leica". Leica Dual Camera 2.0 baru menggunakan pengesanan muka 3D yang tepat, pencahayaan dinamik, dan peningkatan potret semulajadi untuk menghasilkan potret potret artistik yang menakjubkan dalam gaya imej Leica.

Algoritma pengimejan HUAWEI P10 membantu menghasilkan potret artistik dalam gaya imej Leica untuk peningkatan semulajadi seperti studio. Mata mendapat perhatian khusus dengan teknologi optik yang membawa kecerahan dan warna semula jadi. Apabila berlaku perubahan lampu, algoritma pengesan cahaya HUAWEI P10 secara automatik menyesuaikan konfigurasi foto-termasuk AWB, kelajuan pengatup dan banyak lagi. Pencahayaan dinamik menyesuaikan pencahayaan untuk menambah cahaya artistik pada penghasilan potret. Sudah tentulah, teknologi pengesanan muka 3D yang tepat HUAWEI P10 mengenalpasti ciri-ciri peribadi dengan lebih tepat untuk memberikan potret yang lebih baik.



Modul kamera 20MP + 12MP HUAWEI P10 dan zoom hybrid serba boleh HUAWEI meningkatkan kelancaran, kejelasan dan kesederhanaan fotografi potret. Satu kamera hadapan Leica baru menangkap 2x lebih cahaya,menawarkan potret diri yang menakjubkan, sama ada siang atau malam. HUAWEI P10 juga merasakan groufies dan secara automatik beralih ke tembakan sudut lebar apabila lebih banyak orang memasuki gambar. Tangkap dengan gaya sua foto (selfie) menjadi unik dalam gaya imej Leica. Ini pasti salah satu sebab orang ingin membeli smartphone ini.

Ini ditambah dengan peningkatan reka bentuk dan perkakasan yang agak halus tetapi penting, menjadikannya kelihatan seperti pesaing yang sah kepada Samsung Galaxy S8 yang akan datang dan LG G6 yang sangat baik. Ketebalan 7mm dan berat 142g P10 menjadikannya sangat selesa dan tahan lasak. AM juga gembira melihat telefon itu mempunyai slot kad microSD, yang membolehkan pengguna menambah 256GB ruang ke storan (storage) terbina dalam 64GB asas.

Manakala SMART TOUCH yang ada pada Huawei P10 mempunyai Sensor cap jari yang  tersembunyi di bawah kaca depan skrin. Ini menjadikan penghasilan navigasi lebih mudah, menyediakan lebih banyak ruang skrin dan meningkatkan kelajuan sentuhan. AM amat bersyukur kerana Huawei telah memilih untuk meletakkan pengimbas cap jari pada bahagian hadapan P10, kerana AM sentiasa mendapati penempatan belakang lebih intuitif digunakan. Pengimbas pada P9 adalah contoh yang sangat baik, dengan penempatan tepat di mana jari telunjuk AM secara kemas rapi ketika memegangnya.



            Bagi yang selalu menggunakan telefon pintar sebagai ganti untuk menguruskan kerja-kerja pengemaskini dalam file atau dokumen, Huawei P10 adalah pilihan terbaik. Memori HUAWEI Ultra menggunakan pembelajaran mesin untuk meningkatkan kelajuan dan masa tindak balas HUAWEI P10 dengan menempah memori untuk aplikasi yang paling anda suka. Hasilnya HUAWEI P10 lebih cepat dan lebih lincah, memberikan pengalaman yang lebih baik semasa melakukan multitasking. Dan paling buat AM teruja adalah, Huawei p10 ini mempunyai Bateri 3200 mAH (TYP) berkembar tinggi dan HUAWEI P10 menyokong teknologi HUAWEI SuperCharge.


LEBIH TREND, LEBIH KEMAS, LEBIH DINAMIK 
DAN TAHAN LASAK



Post a Comment

0 Comments