MADAH AM: CINTA DAN KEPALSUAN

MADAH AM: CINTA DAN KEPALSUAN



Tahukah kamu,
ketika aku mulai menyukaimu,
maka saat itu aku sudah mulai mengikis egoku ..
Tahukah kamu,
ketika aku mulai menyayangimu,
maka sejak itu juga aku melupakan banyak hal yang ku sukai
demi menyukai apa yang kamu senangi..
Tahukah kamu,
ketika aku mencintaimu dengan sepenuh hatiku,
maka saat itu juga aku mulai menjadikan aku seperti yang kamu inginkan..

Aku terluka..
Namun, Aku tak pernah membencimu..
Kerana aku tahu..
Tuhan mendengarku..
Tuhan mengerti cinta yang ku banggakan ini..
dan Tuhan memahami bahwa aku masih MAMPU bahagia..

Terima kasiih untuk kepalsuan yang kau beri..
kerana dari kepalsuan itu aku belajar menghargai erti kejujuran..
Terima kasih atas airmata yang kau tinggalkan..

kerana dengan airmata ini pula aku faham betapa berharganya cintaku.

TERUSKAN PERJUANGAN ALONG MURNI
MOGA KUTEMUI INSAN YANG MEMAHAMI DIRI INI.

Post a Comment

2 Comments