IJM LAND HALF MARATHON 2018:LEBIH GEMPAR DENGAN ACARA DAN PELBAGAI HADIAH MENARIK


IJM LAND HALF MARATHON 2018: 

LEBIH GEMPAR DENGAN ACARA DAN PELBAGAI HADIAH MENARIK

'RUN TOGETHER, BOND STRONGER'




Ini merupakan tahun kedua, Along Murni (AM) menyokong penganjuran IJM Land Half Marathon. Tahun lepas, AM berada di finisher line dan berasa teruja dapat bersama-sama dengan pemenang-pemenang yang bukan calang-calang orang tau!! Tahun lepas ada seorang uncle nie yang begitu gigih dan berjaya menamatkan larian 21km. 





Nie posting di atas adalah posting tahun lepas yang mana Uncle yang berumur 83 tahun ini buatkan AM begitu mengagumi beliau!! Wahhh.. Kali ini beliau menyertai lagi dan merupakan peserta pertama yang mendaftarkan diri bagi kategori Veteran 21km!!



IJM Land Half Marathon 2018 dijangka akan diadakan pada 12 Ogos 2018 yang mensasarkan 9,000 pelari bukan sahaja di Malaysia tetapi di peringkat global. AM sangat menyokong aktiviti dan program seumpama ini kerana ia menggalakkan kehidupan yang sihat dan kecergasan di kalangan rakyat Malaysia di samping membolehkan masyarakat di Seremban 2 dan sekitarnya untuk menghargai dan memanfaatkan sukan yang dipenuhi dengan pengembaraan, kelajuan dan keseronokan yang tiada batasan.

Rentetan dari tujuh tahun berturut-turut penganjuran acara seperti ini, Dato ' Hoo Kim See , Pengurus Besar Kanan IJM Land Berhad (Wilayah Tengah) berkata IJM Land Half Marathon 2018 berjaya menarik minat yang utuh di kalangan masyarakat di samping menjadi salah satu cara yang terbaik untuk IJM Land dalam menyediakan pelari-pelari  ini dengan platform yang menghubungkan mereka dengan komuniti dan alam semula jadi.




Semenjak 2012, acara sukan tahunan ini mendapat sambutan menggalakkan dan mempunyai pengikut yang setia di kalangan rakyat Malaysia malahan mengukuhkan ikatan komuniti di kalangan rakyat seperti yang dicerminkan dalam slogan motivasi IJM Land: 'Run Together, Bond Stronger' - tagline yang sangat bersesuaian sebagai salah satu daripada 10 pemaju tempatan yang dianugerahkan  "All-Star Award - Top Ranked Pemaju Tahun" di StarProperty baru-baru ini .

Untuk yang ketiga tahun berturut-turut , dana yang diperoleh daripada IJM Land Half Marathon 2018 akan disalurkan kepada dua badan amal, iaitu Pertubuhan Hospis Negeri Sembilan (Hospis) dan Persatuan Penyakit Lysosomal Malaysia (MLDA) . IJM Land mengiktiraf dan turut sama menyumbang peranan  penting di mana setiap organisasi yang terlibat dapat meningkatkan kualiti hidup orang yang kurang bernasib baik dalam masyarakat.



IJM Land Half Marathon 2018 merangkumi kategori 21KM (Separuh Marathon) dan 12KM bagi wanita dan lelaki berumur 18 tahun ke atas dan untuk perempuan dan lelaki berumur 13 tahun ke atas. IJM Land Half Marathon tahun ini juga akan memperkenalkan kategori baru 5KM untuk individu 18 tahun ke atas bagi mereka yang ingin menjadi sebahagian daripada keseronokan.
Tidak lupa, larian bagi kategori lelaki dan wanita terpantas Perlumbaan 21KM akan menerima Trophy Challenge Grand IHM Land Half Marathon. Sebagai penghormatan dan pengiktirafan, Cabaran Challenge yang unik akan diberikan kepada lelaki dan wanita yang muncul sebagai pemenang bagi kategori masing-masing selama tiga tahun berturut-turut.

Semua pelari yang telah melengkapkan perlumbaan tanpa mengira kategori mereka akan menerima beg goodie bersama-sama dengan pingat Finisher dan sijil penyertaan . Hadiah cabutan bertuah yang lumayan bernilai lebih daripada RM50000 juga turut dipertaruhkan. Pelumba yang menyempurnakan perlumbaan 21KM juga layak mendapat Tee Finisher Micro-dry tail yang ditempah khas
IJM Land Half Marathon 2018 juga disokong oleh Platinum Sponsor Ionman Group, Gold Penaja TDK, kenderaan rasmi BMW Millennium Welt Seremban, Minuman Rasmi  100 Plus and Ice Mountain, Pakaian Rasmi Ultron, Media Partners Sin Chew Daily dan The China Press , Medical Partner Colombia Asia Hospital Seremban, E melepaskan dan T rate Partner EC Pixels dan rakan-rakan McDonald, Yakult, SVC, Health Spoon, 2XU, Pita Rock , Nestle Milo , Nestle Fitnesse dan Mydin Seremban 2 . Befrienders Seremban juga akan membuka gerai pada hari perlumbaan sebagai sebahagian daripada program kesedaran mereka dan memberi sokongan pada hari perlumbaan.



Pendaftaran akan dibuka bermula dari 3 0 Mac 2018. Untuk maklumat lanjut mengenai IJM Land Half Marathon 201 8 dan bagaimana untuk mendaftar, lawati www.ijmlandrun.com .

KATA ALONG MURNI:

AM SANGAT MENYOKONG ACARA DAN PROGRAM SEUMPAMA INI.
  DI SAMPING DAPAT MEMBERI KESIHATAN 
PADA TUBUH BADAN..
 IA JUGA MENGERATKAN HUBUNGAN SIRATURRAHIM 
DI ANTARA MASYARAKAT BERBILANG KAUM. 
DAN YANG PALING BEST!!!
 PELBAGAI HADIAH MENARIK MENANTI 
SAMADA YANG TERLIBAT
 MAHUPUN YANG DATANG UNTUK MENYOKONG!!
 WALAAAAAA..





Post a Comment

2 Comments

  1. lama tak berlarian gitu...sejak makin sihat makin malas jadinya..hehe

    ReplyDelete
  2. wah kuat pakcik tua tu heheh yang muda ni malas nak join ish3

    ReplyDelete