BUFFET RAMADHAN: CHAKRI PALACE

BUFFET RAMADHAN : CHAKRI PALACE

ANEKA HIDANGAN THAI MODEN DAN ASLI


Along Murni (AM) sempat hadir ketika Chakri Palace Royal Thai Cuisine melangsungkan satu majlis sambutan ulangtahun ke-19 di cawangan Pavilion KL.


Sepanjang majlis tersebut sebanyak 13 hidangan eksklusif yang dicipta oleh Chef selebriti Chakri Palace Royal Thai Cuisine iaitu Chef McDang diperkenalkan. Hidangan ini begitu unik dan hanya boleh dinikmati di Chakri Palace.

AM bersama sajian Mieng Kham
Sebagai sebahagian daripada sambutan, Chakri Palace juga mempamerkan hidangan buffet masakan Thai dan masakan kegemaran tempatan khusus untuk promosi Buffet Ramadhan yang akan diadakan di Imperial Chakri Palace KLCC dan Chakri Palace Pavilion KL bermula  18hb Mei 2018.







Hidangan lazat diperkenalkan lebih daripada 50 Thai moden dan asli dan hidangan kegemaran tempatan seperti ulam-ulam dan Kerabu, seperti Salad mangga Thai, Thai betik salad, pembuka selera thai yang terkenal dengan tujuh bahan-bahan Mieng Kham, Samosa, popia Thai rangup, Thai Mee goreng yang rangup dan banyak lagi.





AM sempat menikmati pilihan masakan Thai seperti kambing di Thai hijau kari, udang dengan sos mentega yang ditambah dengan telur masin, sotong goreng dengan telur masin, Tomyam seafood, daging dengan sos lada hitam dan ikan dengan sos manis & pedas.






Pelbagai kegemaran Malaysia turut diperkenalkan termasuk Ayam Kapitan Tok, dengan Lemak Gulai Daging, Rendang Daging dan Nasi Briyani. Akhirnya, AM dapat cuba dan menikmati pencuci mulut Thai yang terkenal seperti Red Ruby sengkuang, mangga Thai nasi Lekit dan juga kegemaran tempatan seperti kuih-muih melayu.

























Yang berminat untuk menikmati Juadah Buffet Ramadhan di Chakri Palace boleh dapatkan dengan harga

AREA
HARGA (PAX)
EARLY BIRD (SEBELUM 14 MEI)
KATEGORI
KLCC
RM 98.90
RM 78.90
DEWASA

RM 49.90

KANAK-KANAK (6-12 TAHUN)

RM 49.90

WARGA EMAS (>56 TAHUN)




PAVILION
RM 88.90
RM 68.90
DEWASA

RM 42.90

KANAK-KANAK (6-12 TAHUN)

RM 42.90

WARGA EMAS (>56 TAHUN)

Setiap Tempahan untuk 5 orang akan percuma 1 orang dan untuk pertanyaan dan tempahan, sila hubungi 03-23827788 (KLCC) 03 21431141(Pavilion) atau 016-2277182 atau email marketing@chakri.com.my  atau lawati kami dalam talian di http://berbuka.chakri.com.my

KATA ALONG MURNI

DENGAN ADANYA MENU-MENU MAKANAN THAILAND 
YANG DIBAWA TERUS DARI SANA, 
TAK PERLULAH AM NAK PERGI JAUH-JAUH
 SEMATA-MATA INGIN MENIKMATI MAKANAN TRADISI THAILAND. 
HANYA PERLU DATANG KE CHAKRI PALACE. 
SEGALANYA TERSEDIA.
 DITAMBAH DENGAN DEKORASI YANG BEGITU UNIK DAN ELEGEN 
APABILA MENIKMATI SETIAP JUADAH DI CHAKRI PALACE. 
MEMANG TERBAIK.





Post a Comment

1 Comments

  1. Masakan Thai semestinya tak boleh pisah dari tekak. Serius all dishes sedap...jom datang lagi.. Ada nak lanje ke hehehe...

    ReplyDelete