DETTOL: KEKAL SIHAT DAN DILINDUNGI SEPANJANG BULAN RAMADHAN - PENGEMBARAAN ALONG MURNI (AM)

Thursday, 23 May 2019

DETTOL: KEKAL SIHAT DAN DILINDUNGI SEPANJANG BULAN RAMADHAN


DETTOL: KEKAL SIHAT DAN DILINDUNGI SEPANJANG BULAN RAMADHAN

AMALAN KEBERSIHAN DAPAT MEMBANTU MELINDUNGI KELUARGA

DARIPADA 100 JENIS KUMAN YANG BERBAHAYA



Sekarang menganjak ke 17 Ramdhan. Pastinya banyak bersiapan menjelang raya ini kan? Tidak terkecuali AlongMurni (AM) yang juga membuat persiapan membuat Raya Aidil Fitri. Tambah syawal ini bilangan ahli keluarga akan bertambah. Mana tidaknya, adik perempuan AM bakal melangsungkan perkahwinan pada 12 Syawal ini. Pasti banyak persediaan tambahan bagi menyambut kehadiran tetamu jemputan ke majlis.

Pada bulan yang begitu bermakna sekali untuk umat Islam, adalah wajar untuk semua orang kekal sihat supaya mereka boleh menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga dan rakan-rakan mereka. 



Dengan Dettol, kita boleh berasa yakin 100% kan??

Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol merupakan peneraju dalam perlindungan daripada kuman dan membantu menjaga kesihatan para keluarga menerusi amalan kebersihan yang lebih baik. Menerusi produk terkenal seperti Antiseptic Liquid, Antibacterial Liquid Hand Wash dan Hand Sanitizer, Dettol melindungi keluarga daripada 100 jenis kuman yang berbahaya.

Waktu berbuka atau iftar adalah masa untuk seisi keluarga dan sahabat handai bertemu sambil menikmati hidangan makanan dan iftar dikira tidak lengkap tanpa mengunjungi bazar Ramadan terlebih dahulu kan?



Bazar Ramadan bukan sahaja menawarkan pelbagai makanan dan minuman yang lazat setelah berpuasa seharian, malah memberi peluang kepada seluruh warga Malaysia untuk bersama-sama mengalami keistimewaan membeli-belah dalam suasana berbilang budaya yang meriah.  Walaupun begitu, berasak-asak pada waktu petang dalam keadaan cuaca yang panas dan lembap sambil memilih apa yang dikehendaki meningkatkan risiko diri terdedah kepada banyak kuman yang tidak kelihatan.

Dah ready nak mandi bersama Dettol


Semestinya AM menggunakan Dettol sebagai perisai utama AM kerana Dettol telah menjadi jenama antiseptik yang dipercayai semenjak tahun 1932 dan merupakan jenama antiseptik yang terkenal di seluruh dunia dan juara kesihatan keluarga yang dipercayai. Produk-produk Dettol juga menawarkan kadar pembunuhan kuman yang tinggi dan disarankan oleh pakar kesihatan berdasarkan keberkesanannya yang terbukti dalam mengekalkan kesihatan keluarga.

Jenama ini telah kekal kontemporari menerusi pelancaran produk-produk baru dan menawarkan para pengguna pelbagai jenis produk merangkumi pelbagai jenis kategori bagi melindungi mereka daripada kuman. Ini termasuklah gel mandian, sabun, pembasmi kuman, sabun pencuci tangan dan tisu basah anti-bakteria. Dettol merupakan jenama yang dipercayai oleh para ibu untuk melindungi keluarganya sepanjang hari.

Sebagai jenama perlindungan kuman yang dipercayai sejak sekian lama, Dettol menjadikan tanggungjawabnya terutama pada bulan Ramadan ini untuk melindungi para keluarga di Malaysia dengan menggalakkan mereka mengamalkan amalan kebersihan dalam pelbagai keadaan.

PENGAGIHAN SABUN TANGAN DETTOL DI BAZAR RAMADAN

Menariknya pada tahun ini adalah pasukan Dettol telah mengunjungi ke 20 buah bazar Ramadan di sekitar Lembah Kelang untuk meningkatkan kesedaran tentang amalan kebersihan tangan dan mengagihkan Sabun Tangan Dettol secara percuma kepada orang ramai! Wahhh!! Memang baguskan??

DETTOL TEAM DI BAZAR JALAN KUCHING

DETTOL TEAM DI BAZAR JALAN KUCHING

DETTOL TEAM DI BAZAR TTDI

DETTOL TEAM DI BAZAR JALAN KUCHING

DETTOL TEAM DI BAZAR TASIK PERMAISURI

PESAN ALONG MURNI (AM)

  • Gunakan Sabun Tangan Dettol untuk mencuci tangan sebelum menyentuh makanan untuk sahur dan iftar
  • Sanitiser tangan Dettol boleh digunakan di mana-mana sahaja kerana ia boleh membersihkan tangan tanpa menggunakan air
  • Cecair Antiseptik Dettol membasmi kuman di ruang dan permukaan di kediaman sempena menyambut ketibaan Hari Raya.


KATA ALONG  MURNI

PENGGUNAAN SABUN DETTOL DALAM MENJALANI AKTIVITI SEHARIAN MERUPAKAN AMALAN KEBERSIHAN
 SEMEMANGNYA HARUS DITITIKBERATKAN KAN??
 DI SAMPING WANGIAN DETTOL YANG MENYEGARKAN, 
KEBERSIHAN DIRI JUGA TURUT DILINDUNGI DAN TERJAGA RAPI.
 AM DAN SEKELUARGA TETAP KEKAL MEMILIH DETTOL 
SEBAGAI PERISAI UTAMA KELUARGA .

17 comments:

Rawlins GLAM said...

Dettol memang dah jadi teman dalam keluarga Rawlins dari zaman dulu lagi
Even now pun Rawlins letak sanitiser dalam kereta dan juga bawa wet tissues ke mana-mana, agar lebih tenang di hati.

Ruby said...

Dettol ni kalau takda dekat rumah, memang boleh mengamuk tau. Sebab ruby amat pentingkan kebersihan. Tambahan anak jenis cepat selsema dan batuk. Lepas pegang apa-apa, mesti bersihkan tangan. Mandian pun kena pakai dettol sebab bau badan boys ni kuat benorrrr.

Mohd Zarin said...

Sabun jenama Dettol memang dipercayai sejak dulu lagi tau untuk family saya. Sebab bau sabun dettol tu sedap sangat rasa macam berubat sikit tapi bersih. Rasa macam selesa dan selamat lepas gunakan sabun Dettol

AyuArjuna BiGoshh said...

sabun dettol ni memang feveret kita sejak dulu lagi..selain dapat membasmi kuman da membersihkan badan..bau dia sangat wangi dan memberii ketenangan :-)

Dikbee said...

Dalam banyak2 jenama dettol la yang memang wajib ada kat rumah dari dulu lagi. Suka guna dettol ni sebab kulit rasa lebih bersih dan selamat digunakan. Lagipun sekarang dettol dah wangi, tak macam dulu rasa macam bau ubat je.. hehe

Nadia Johari said...

dekat rumah ni memnag guna dettol..rasa bersih je bila pakai sabun dettol..bau pun sedap je..malan kebersihan bermula dari tangan sebab kita pegang semua bnda..basuh tangan memng wajib supaya kuman dan bakteria tiada

Zharif Azis said...

sabun dettol nie memang menjadi pilihan seisi keluarga sebabnya berkesan dan mampu melindungi diri daripada kuman dan bakteria. memang banyak stok dettol kat rumah. dari kecik dah guna sabun dettol

miedaJaz said...

mmg pilihan k mid sekeluarga dari dulu lagi..sentiasa ada kat rumah

Tengkubutang said...

TB suka Dettol ni.. bau dia best.. menyegarkan dan rasa bersih je badan n tangan bila guna dettol.. terasa macam kuman dan bakteria pun susah nak lekat.. kat umah hubby yang akan guna dettol ni.. tb tumpang sekaki.. haha.. tapi takleh guna kerap sebab kulti tb sensitif sikit dengan antiseptik punya soap

Muhammad Naim Abdullah said...

Dettol jenama tidak asing di Malaysia.. Naim lama x guna . hehe

Farhana Jafri said...

suka sangat dengan produk dettol bila yakin terlindung dari bakteria jahat. Kalau keluar memang akan bawa sanitizer sekali sebab kuman dekat lif, tangga atau tempat2 lain memang penuh dengan bakteria.

Hanny Abdullh said...

Sis bukan Ramadan je pakai dettol, hari-hari biasa pun memang gunakan dettol untuk kegunaan seisi kelaurga sis. Paling penting kat rumah sabun mandi dan cecair dettol untuk mop lantai..memang kena ada

Kayathre said...

Dettol is my family's favourite anti bacterial product. We are using dettol since i was a small girl.

HALIMAH BINTI MUHIDEN said...

Dettol ni dah berzaman org guna dan jenama yg mmg dah terkenal utk membasmi kuman

kepochi said...

keluaran terbaru kali nie memang best .. bau pun kite suka . dah cross yang sblm ni punya ganti yang nie..

عبده العمراوى said...



شركة تنظيف خزانات بالخبر
شركة عزل اسطح بالخبر

lane hemings said...
This comment has been removed by a blog administrator.