MATXI MEMPERKENALKAN PRODUK KESIHATAN MAX HEALTH


MATXI MEMPERKENALKAN PRODUK KESIHATAN MAX HEALTH

  • TONGKAT ALI GREENGAGE ESSENCE KHUSUS UNTUK LELAKI
  • GREEENGAGE COLLAGEN ESSENCE KHUSUS UNTUK WANITA


Masih ingat pada entri #AlongMurni (AM) berkaitan MATXI CORP ?? Boleh rujuk entri  di sini ya tentang sambutan Majlis Ulangtahun yang gilang gemilang :
MAJLIS SAMBUTAN ULANGTAHUN MATXI CORP YANG KE DUA

Uniknya tentang produk Matxi Corp adalah mereka mempunyai  kilang mereka yang tersendiri di lokasi yang berlainan. Rangkaian produk Max Health akan dikilangkan di Malaysia, Max. 1 dikilangkan di Amerika Syarikat dan Matxi Health pula dikilangkan di Korea.


Pemilihan ini dibuat kerana :
  • Malaysia terkenal dengan hasil herba yang sesuai digunakan untuk kecantikan dan penjagaan diri seperti Tongkat Ali
  • Amerika Syarikat pula terkenal dengan penghasilan produk kosmetik yang berkualiti tinggi
  • Korea mempunyai ginseng yang berkualiti dan terbaik untuk kesihatan.
  • Vietnam mempunyai sebuah kilang Medino dengan pensijilan GMP yang khusus dalam pembuatan makanan kesihatan, produk makanan dan kosmetik.
  • Tambahan pula, Matxi Corp pun ada pusat R&D mereka sendiri untuk tujuan mengkaji dan terus meningkatkan mutu dan kualiti produk yang dihasilkan.


Kali ini AM nak bercerita serba sedikit tentang Produk Kesihatan keluaran Matxi Corp ini yang dikilangkan di Malaysia iaitu Max Health. Max Health ini terdapat dua jenis iaitu Tongkat Ali Greengage Essence khusus untuk lelaki dan Greeengage Collagen Essence khusus untuk wanita

Produk buatan Malaysia ini telah mendapat pensijilan HACCP, ISO 9001, GMP (Good Manufacturing Practice) serta sesuai untuk yang menyukai kandungan minuman kesihatan jenis tumbuhan herba dan vegetarian.

TONGKAT ALI GREENGAGE ESSENCE
(UNTUK LELAKI)



Di antara kandungan utama Tongkat Ali Greengage Essence semestinya adalah Tongkat Ali Physta yang membantu dalam pelancaran darah dan bagus untuk tenaga batin lelaki. Selain itu ada juga Greenage Enzyme yang bagus untuk merangsang sistem imun, menguruskan arthritis, mengurangkan keradangan, memperbaiki kesihatan hati, dan melawan kanser.
 
Tongkat Ali
Isomaltio-oligosaccharide yang ada di dalam Tongkat Ali Greengage Essence juga banyak digunakan sebagai sumber serat pemakanan. Ia adalah rantai karbohidrat yang tahan terhadap pencernaan. Jadi ianya amat rendah kalori.

Di samping itu kandungan Mulberry Enzyme bertindak mengurangkan tahap kolesterol, membantu mencegah penyakit hati berlemak, dan meningkatkan kawalan gula darah. Ia juga mengurangkan tekanan oksidatif, yang boleh mengurangkan risiko kanser.

GREENGAGE COLLAGEN ESSENCE
(UNTUK WANITA)



Greengage Collagen Essence diformulasikan dengan peptida kolagen bioactivated yang direka khusus untuk meningkatkan keanjalan dan penghidratan kulit. Penggunaan jangka panjang kolagen telah terbukti menghilangkan tanda-tanda penuaan seperti garis halus dan kedutan. Ia juga akan meningkatkan kulit kita, menjadikannya cantik dan bercahaya. Jumlah antioksidan yang tinggi dalam Essence Collagen Greengage juga akan membantu mencegah pengoksidaan dan gejala penuaan dengan melawan kerosakan radikal bebas pada kulit kita.

Greengage dikenali dengan sifat detoksifikasi dan pemutihan kulit. Greengage kaya dengan serat, Vitamin A, C dan K, natrium, kalium, protein, kalsium, fosforus dan fitonutrien. Ia membantu mencegah sembelit dan meningkatkan sistem pencernaan kita. Sistem pencernaan yang sihat akan menjadikan kulit kita kelihatan berseri dan menghalang jerawat dan masalah keradangan yang lain.

Kolon yang sihat juga membolehkan tubuh menyerap lebih banyak nutrien dari makanan dan makanan tambahan yang kita makan. Kesihatan usus juga dikaitkan dengan sistem imun badan kita, jadi usus yang lebih sihat lebih cenderung untuk menjaga kekebalan tubuh kita. Manfaat lain dari greengage ialah ia akan membantu kita dalam kehilangan lemak perut yang berlebihan dan membantu mengurangkan berat badan.

Minuman Greengage Collagen diformulasikan untuk membina kesihatan kulit kita dari dalam ke luar. Penggunaan jangka panjang bukan sahaja akan menjadikan kulit kita lebih muda, bersinar dan berseri tetapi juga meningkatkan kesihatan kita secara umum.

Untuk informasi lebih lanjut berkaitan Matxi Malaysia Sdn Bhd boleh rujuk di

Post a Comment

19 Comments

  1. Wahh cantik botol dia. Makin tegang la muka

    Followed here #134

    ReplyDelete
  2. insyAllah dapat membantu kita semua. perempuan ke lelaki ke semuanya kena jaga. statistik penceraian tinggi sebab stamina ni. jangan dibuat main. haha

    ReplyDelete
  3. Wow ada Greengage Collagen Essence untuk wanita ya. Yang tongkat ali untuk lelaki. Boleh la beli untuk pasangan suami isteri sama-sama boleh mencipta kebahagiaan wahh gituhh

    ReplyDelete
  4. Tu dia dah macam - macam jenis produk kesihatan yang ada di pasaran sekarang ni terutamanya khusus untuk golongan wanita. Dah xde alasan lagi sebab its made from natural kan.

    ReplyDelete
  5. Kebersihan kolong memang penting dalam menjaga kesihatan dalaman dan luaran. Tu yang pentingnya kita detoks badan selalu agar dapat kurangkan toksik kan. Rawlins pun suka tekstur collagen dia

    ReplyDelete
  6. Good practise juga produk lain kilang nya pun lain2 dan berasingan. Barulah tak bercampur aduk dan mengkhusus khas kat produk tu je. So AM dah try la produk baru untuk wanita ni?

    ReplyDelete
  7. cam menarik jer produk khas untuk wanita tu. bagus sangat dikilangkan di Malaysia dan guna herba2 dari sini. Nak try la nanti, penting amik collagen sekarang bila dah meningkat umur

    ReplyDelete
  8. Heard about this product. It seems like a great product and using herbs. Have not purchased before but heard about them many times d

    ReplyDelete
  9. mmg menarik produk matxi ni. semoga jenama ini akan mendapat tempat di kalangan rakyat Malaysia. saya dapat tongkat ali essence, sedap rasanya.

    ReplyDelete
  10. OO ni ke produk dia..wah bagus produk ni..pastu bentuk dalam botol macam tu..memang menarik ni

    ReplyDelete
  11. 1st time dengar pasal matxi product ni...
    Product dah power... Harap2 product ni dpt mbantu org yg ada masalah terse but kan

    ReplyDelete
  12. Wah bahan2 yang diguna semua penuh dengan khasiat untuk kesihatan badan kita. Baik untuk lelaki dan perempuan. Tahniah buat matxi.

    ReplyDelete
  13. Wahhh produk Matxi ni untuk lelaki dan wanita pon ada. Boleh husband and wife consume sama-sama

    ReplyDelete
  14. baru tahu produk ni, nampaknya banyak khasiat ni untuk kesihatan. tahniah buat matxi

    ReplyDelete
  15. First time dengar produk ni.Bila baca manfaat dia , nampak banyak juga kebaikan ytk kesihatan.Tapi disarankan sebelum ambil,buat blood test dulu utk lihat perbezaan sebelum dan selepas penggunaan produk.

    ReplyDelete
  16. Herbal drinks, sound good! Have not try out the products yet. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  17. baguskan produk ni..ayu dah try kalogen dia..not bad rasanya...plg penting senang nak minum sebab siap diletakkan straw kecil

    ReplyDelete
  18. Memang meriah during the launching kat KLCC, the whole dewan was filled with the their members.

    ReplyDelete