KLEENSO: AGEN PEMBASMI KUMAN

KLEENSO: AGEN PEMBASMI KUMAN

SELAMAT DAN SESUAI DIGUNAKAN DI KAWASAN AWAM & UMUM


Di saat Negara dilanda COVID 19, kerja-kerja pembersihan dan pembasmian kuman jadi bertambah penting dan amat dititikberatkan. Risau kerap kali melanda diri bagi mengekang jangkitan COVID 19 dari terus merebak.

Kuman merujuk kepada bakteria mikroskopik, virus, kulat, dan protozoa yang boleh menyebabkan penyakit. Bakteria ini aktif di kawasan dengan bahan organik, garam dan tanah yang kelihatan. Dengan cara membersihkan dan membasmi kuman di permukaan terbabit dapat menghilangkannya dengan berkesan di samping mencegah dan mengurangkan penyebaran penyakit.

PERBEZAAN ANTARA PEMBASMIAN KUMAN DAN PENSTERILAN

Pembasmian kuman adalah kaedah menggunakan penyelesaian fizikal atau kimia untuk menghilangkan kebanyakan patogen dan mikroorganisma penyebab penyakit, sementara pensterilan biasanya menggunakan haba untuk membunuh semua mikroorganisma.

KLEENSO KILLS GERM DISINFECTANT

KLEENSO KILLS GERMS DISINFECTANT

KLEENSO telah diformulasikan untuk membunuh 99.9% kuman. KLEENSO menggunakan sebatian netral pH sehingga sesuai digunakan di permukaan dapur dan ruang makan.

KLEENSO mengandungi Benzalkonium Chloride, sebatian kimia yang terbukti sangat berkesan terhadap semua jenis bakteria seperti E. Coli, Salmonella dan Listeria, serta kebanyakan virus termasuk campak, influenza dan rabies. Benzalkonium Chloride digunakan sebagai bahan aktif dalam penyelesaian pembersih permukaan yang dikembangkan oleh kebanyakan jenama komersial di seluruh dunia.

Pembasmi kuman KLEENSO TIDAK MENGANDUNGI ALKOHOL. Namun kita semua sedia maklum bahawa tahap alkohol yang tinggi dapat membunuh kuman dan virus.  Pembasmi kuman dengan kandungan alkohol tinggi dirancang untuk digunakan di kawasan kritikal seperti hospital. Oleh kerana ciri-ciri menghakis sebatian kimia ini, Pembasmi kuman beralkohol disyorkan untuk digunakan hanya oleh kakitangan terlatih, dengan memakai peralatan pelindung seperti sarung tangan. Lebih-lebih lagi, pembasmi kuman jenis ini mahal dan dilarang dijual dalam talian kerana sangat mudah terbakar.

Unik dan mudahnya KLEENSO adalah ianya direka untuk penggunaan umum dan harian. KLEENSO merupakan pembasmi kuman ini yang selamat dengan harga berpatutan di samping menjadikannya sesuai untuk digunakan di kawasan awam dan umum.

Ujian makmal luaran yang dilakukan pada KLEENSO KILLS GERMS DISINFECTANT mendedahkan bahawa apabila ia digunakan pada permukaan yang mengandungi 94 kumpulan kuman yang berlainan, ia berjaya menghilangkan semua kuman ini. Ini membuktikan keberkesanan Pembasmi Kuman KLEENSO

Namun KLEENSO TIDAK DISYORKAN untuk digunakan pada vinil lembut, permukaan varnis atau aluminium.

CARA-CARA MENGGUNAKAN KLEENSO

·         PEMBERSIHAN UMUM:

Sapukan Kleenso dengan kain atau span secara langsung di permukaan yang dimaksudkan atau semburkan pembasmi kuman di permukaan. Biarkan permukaan terkena selama sepuluh minit, kemudian lap permukaan dengan kain lembap yang bersih.

 

AlongMurni Menggunakan Kleenso


AlongMurni mencuci bahagian tercemar dengan Kleenso

·         UNTUK PERMUKAAN YANG MUNGKIN BERHUBUNG DENGAN MAKANAN:

Memakai Kleenso pada permukaan yang dimaksudkan dengan kain atau span, kemudian bilas dengan air bersih.

·         MEMBERSIH LANTAI:

Campurkan 1 cawan Kleenso dan 4 liter air kemudiannya mulakan cucian dengan mop  ke lantai.


AlongMurni selesai mencuci tandas dengan kleenso


·        
TANDAS:

Masukkan ½ cawan Kleenso ke dalam mangkuk tandas. Berus kawasan tersebut sebelum dipam bersih.

 

·         UNTUK MENGHILANGKAN KUMAN PADA PAKAIAN

Masukkan 2 cawan Kleenso Kills Germs Disinfectant ke dalam 2 liter air. Rendam pakaian dalam larutan selamat 3 minit. Kemudian bBilas dan biarkan kering pada suhu bilik.

Mudah, cepat dan selamat kan?? Yang berminat boleh dapatkan Kleenso Kills Germs Disinfectant dan produk-produk Kleenso yang lain di Giant, Aeon, NSK, Mr DIY, atau layari:

Facebook: https://www.facebook.com/KleensoResources/

Kedai atas talian: http://kleenso.my/

Lazada: https://www.lazada.com.my/shop/kleenso-official-store

Shopee: https://shopee.com.my/kleenso.hao

Website: www.kleenso.com

 

 


Post a Comment

12 Comments

  1. Rawlins guna untuk disinfect pejabat masak baru buka hari tu - kalau tak memang rasa ngeri nak masuk pejabat lepas 3 bulan tutup kan. Terus rasa lega bila dah bersih

    ReplyDelete
  2. Oh wow bestnya boleh guna dekat pakaian sekali sebab virus melekat lama jugak dekat fabrik. Baru la rasa selamat macam ni

    ReplyDelete
  3. wah ini rupanya kerja murni! mengemas dan membersih! patutlah bersih je rumah hehe. :)

    ReplyDelete
  4. Bila ada produk macam ni. Lagi jimat masa mengemas. Kebersihan memang paling utama. Nanti nak restock lah. Sibuk sanitize semua barang dalam rumah sejak COVID-19.

    ReplyDelete
  5. Kita pun pakai kleenso. So far memang berpuashati dengan prpduk dari kleenso.
    Harga pun mampu beli dan mudah di cari. Sekarang ni memang kena extra rajin kannnn... Risau!

    ReplyDelete
  6. Memang bagus produk Kleenso ni kak pun dah guna utk kebersihan dlm rumah, nyah kuman

    ReplyDelete
  7. Ramai yg review dan bg feedback positif ttg produk ni... Tak sabar nak cari dan gunaka n sendiri

    ReplyDelete
  8. Memang bagus produk kleenso ni. Trusted brand and harga dia pun sangat berpatutan

    ReplyDelete
  9. I kind of like this Kleenso brand... well, it really helps to clean and disinfected well at home...

    ReplyDelete
  10. Yaaa sesungguhnya Klenso ni bagus sebab Sis juga gunakannya, tapi Sis guna untuk cuci lap dapor aje, murah pun ye kan...

    ReplyDelete
  11. musim mcm ni kena ada la produk yg bagus mcmni di rumah. thanks for sharing sis

    ReplyDelete