DR ALICE AGELESS MEDISPA : RAHSIA KECANTIKAN WANITA

 DR ALICE AGELESS MEDISPA : RAHSIA KECANTIKAN WANITA

KEKAL REMAJA DAN MENGANJALKAN KULIT 

Tanyalah kepada mana-mana wanita, pasti semua mahu tampil cantik kerana kecantikan adalah sesuatu yang sangat sinonim buat golongan itu. Cantik itu sendiri didefinisikan sebagai suatu yang indah dan menarik. Kalau boleh nak sentiasa kekal muda remaja masa mula-mula jumpa pasangan kan?? Hakikatnya sebelum orang melihat pada kecantikan hati, pastinya wajah yang dilihat dan dikenalpasti dahulu.

 


Baru-baru ini AlongMurni (AM) sempat menemani rakan yang akan menamatkan zaman bujangnya iaitu Balqis Athirah ke DR ALICE AGELESS MEDISPA yang terletak di Jalan Maarof, Bangsar.

 

Untuk info awal, ianya ditubuhkan pada tahun 1999 DR ALICE MEDICAL CENTER adalah pusat kesihatan dan kesihatan bersepadu yang mengkhususkan diri dalam Kesihatan Kekeluargaan, Kesihatan Wanita, Medical Spa and Holistic Wellness, Anti-Aging (Stem Cell), Aesthetic Medicine (bukan pembedahan dan rawatan laser), dan Pembedahan kosmetik. Pusat Kesihatan Kecantikan Dr Alice ini dilesenkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dan menawarkan pendekatan holistik sehenti dalam memenuhi dan mengekalkan tujuan kecantikan, kesihatan dan kesejahteraan pesakit.

 

DR. ALICE PRETHIMA MICHAEL menubuhkan DR. ALICE AGELESS MEDISPA dan telah berpengalaman selama 30 tahun dalam bidang ini. Sejak tahun 1999, Dr. Alice yang merupakan pengasas menjadikan bidang Obstetrics and Gynaecology (OBGYN) dan juga Cosmetic and Medical Aesthetic  sebagai salah satu kerjaya bagi membantu lelaki dan wanita di luar sana untuk sentiasa tampil yakin dan cantik.

AlongMurni bergambar bersama Dr Alice Prethima Michael (Pengasas) 


Dengan lebih dari tiga puluh tahun (30) pengalaman pakar dalam Perubatan Keluarga dan dengan kepakaran dalam bidang Obstetrik dan Ginekologi (OBGYN), dan Estetika Kosmetik dan Perubatan, DR ALICE PRETHIMA, secara peribadi merawat setiap pesakit di pusat dengan menggunakan metodologi holistik untuk menggabungkan pelbagai bidangnya kepakaran perubatan. Beliau dibantu oleh pasukan pengamal perubatan yang sangat berpengalaman, berlesen dan berkelayakan, dan dijalankan di bilik operasi bertaraf dunia dengan menggunakan produk berkualiti tinggi dan asli, serta peralatan perubatan terbaru yang diluluskan oleh FDA.


Dari perundingan hingga tahap perawatan selepas itu, Dr Alice dan kakitangan berkomitmen untuk merawat setiap pesakit secara individu menggunakan pemeriksaan perubatan yang luas, pelbagai bidang kepakaran perubatan, dan pendekatan holistik untuk mengembangkan rancangan rawatan individual yang komprehensif untuk setiap pesakit dan menjaga kesejahteraan jangka panjang mereka.


Amalan Perubatan Estetik di Dr Alice Ageless Medispa terdiri daripada 44 rawatan berbeza iaitu rawatan bukan pembedahan atau laser yang dirancang untuk memperbaiki dan meningkatkan penampilan, tekstur dan kontur kulit, wajah, dan badan.


Ada terdapat beberapa rawatan yang tengah promosi dan mendapat sambutan hangat iaitu:

  • Shine Bright Program
  • Gold Laser
  • Thread Lift using Aptos Thread
  • Facial Rejuvenation Method (Profhilo)
  • Oxygen to Derm Theraphy

Teman AM memilih untuk mendapat rawatan Shine Bright Program. Rawatan ini tidak menggunakan jarum malah kesan dari rawatan ini boleh nampak serta merta.

 


Terkesima AM melihat wajah Balqis Athirah selepas rawatan. Kulitnya nampak mulus dan gebu. Malah bertambah anjal pada kulit wajah. Terpancar aura seri pengantin dia tau!!


 

AM bergambar bersama Balqis Athirah (pengantin raja sehari)


Malah AM juga dapat melihat seorang teman AM iaitu Zharif memilih rawatan Oxygen to Derm Theraphy pada wajahnya. Berbeza dari rawatan yang Balqis Athirah terima, rawatan yang zharif terima lebih kepada ‘Mengoksigenkan’ kulit wajah. Istimewa rawatan ini ialah penggunaan gas oksigen yang disalurkan melalui topeng khas terus ke kulit muka bagi membuka pori-pori muka agar serum mudah meresap ke dalam kulit.

 

Nampak kulit wajah Zharif lebih bermaya dan ‘Glowing’ dari sebelumnya. Nampak rawatan yang dipilih oleh Zharif lebih sesuai untuk orang seperti AM yang sering mengalami masalah kulit kering dan kusam. AM pun rasa berminat untuk mencuba Rawatan Oxygen to Derm Theraphy untuk lawatan AM yang seterusnya ke DR ALICE AGELESS MEDISPA.


Yang berminat untuk mendapat servis dan perundingan dari Dr Alice boleh datang ke alamat tertera:


Dr. Alice Ageless Medispa

257, Jalan Maarof, Bangsar Baru, 59100 Kuala Lumpur

Telefon: 03-2095 0458

 

Dr. Alice Anti Aging

62-1, 257, Jalan Maarof, Bangsar Baru, 59100 Kuala Lumpur

Telefon: 03-2282 0994

 

Dr. Alice Clinic

46, Lorong Batu Nilam 21-A,

Bandar Bukit Tinggi 2, 41200 Klang

Telefon: 03-332 4699

 

Laman web:

 

Facebook:

 

Instagram:

Post a Comment

20 Comments

  1. Sape je tak pernah dgr nama Dr Alice Prethima Michael kan. Skrg ni mmg kena jaga penampilan, tua dah bukan penghalang dah kan...Dari jauh dah shine bright like a diamond! 😂😂

    ReplyDelete
  2. Bestkan bila gi SPA , sebab rasa kulit dibelai gitu . Bila la Sal berpeluang nak gi SPA ni ... niat tu ada cuma masa tu .. hehehe

    ReplyDelete
  3. Rawlins pun kena dapatkan juga rawatan tu - almaklum usia makin mengejar dan semuanya perlukan bantuan ye tak. Letups Zharif buat treatment gak

    ReplyDelete
  4. Ranai gak bloggers yg review dan dapat rawatan kat medispa ni kan...mest femes pas ni Dr alice tu.

    ReplyDelete
  5. teringin nak ambil treatment pudarkan jeragat, tapi masih survey lagi harganya. makin cantikla sis selepas dapatkan rawatan ni kan, flawless gitu

    ReplyDelete
  6. ada dekat bangsar rupanya! Dekat la boleh pergi kalau rasa kulit muka dah mula merepek haha

    ReplyDelete
  7. lama dah tak pergi spa cuci muka ,yang zharif tu patutlah skin dia helok yerr rupanya dia pun pergi sini...

    ReplyDelete
  8. Ini ker rawatan yang Zharif buat tu hehehe kita pun nak buat juga nampak muda dan Korea wakakkaak mampu ke tapi tempat ni orang perempuan lagi suka kan hehehehe ada MediSPA untuk lelaki tak...

    ReplyDelete
  9. Menarik rawatan yg ada di sini. Dan plg penting ianya tahan untuj satu jangka masa yg panjang juga

    ReplyDelete
  10. wahhh, rupanya Dr Alice pakar bidang OBGYN jugak ek...memang nampak lebih fresh wajah Qis lepas treatment tu, sesuai sangat lah untuk bakal pengantin...ohhh zharif pun ada..hahahah!

    ReplyDelete
  11. LH pun suka juga buat facial. Sepatutnya memang kita kena selalu buat facial or pergi spa kan.

    ReplyDelete
  12. Terima kasih datang majlis kahwin Qiss.. memang masa kenduri tu muka nampak lebih glowing dan segar. Memang puas hati buat rawatan shine bright tu untuk majlis kahwin. Berseri-seri atas pelamin tau.

    ReplyDelete
  13. Dr Alice tu cantik orangnya secantik rawatan yang di berikan... tengom je muka DR tu, pelanggan dah pervaya dan yakin nak buat rawatan di situ...

    ReplyDelete
  14. Banyak juga rawatan yang dibuat dekat sini ye.. Menarik.. Dr tu pun lawa.. Kalau nak cantik memmg sesekali pergi tempat macam ni..

    ReplyDelete
  15. Femes jugak nama Dr Alice ni. Ramai orang bercerita pasal dia. Nak la manja2kan orang rumah dekat sini juga. Tengok rawatan macam2 ada dekat sini kan

    ReplyDelete
  16. Hebat dr alice ni. Bukan calang2 orang yg buat rawatan. Bagusnya takde downtime. Barulah customer yakin nak buat

    ReplyDelete
  17. pestime ni tau pasal rawatan ni. menarik. rasa tertarik nak ke sana and try. thanks for sharing sis :)

    ReplyDelete
  18. Memang best kalau buat rawatan laser. Kalau cuci muka saja dengan produk kita rasa bersih rupanya tak. Kalau ada extra money back spent buat laser.

    ReplyDelete
  19. Teringin nak buat yg balqis punya treatment tu.. Baru la glowing muka bak pengantin gituuu..hihi

    ReplyDelete
  20. menarik juga treatment dia tu, thanks for sharing this info ya

    ReplyDelete